Мене зацікавило питання про відмінність ролі і функцій лівої і правої півкуль нашого мозку і те, яка з них за що відповідає і яка у кого домінує і як це впливає на розумові здібності людини, яка сфера діяльності буде більше підходити і т.д. Тому я в інтернеті знайшла статтю. Буду читати по абзацу й відразу тут аналізувати, щоб це краще мені запам*яталось.
Деякі вчені вважають, що наші півкулі відрізняються в способі переробки інформації. Права півкуля сприймає набір елементів як єдину конструкцію, не розглядаючи окремі складові.
Тест Вада. Пацієнт лежить і він присвідомості, лікар просить його підняти 2 руки вгору і рахувати в обратному рахунку від ста віднімаючи відразу по 3 одиниці. Лікар вводить в артерію наркотичну речовину, яка діятиме лише на одну півкулю мозу. Якщо у пацієнта падає рука і він перестає рахувати, то саме та півкуля, що "занаркотизувалася" відповідає за мову. Це використовується, коли пацієнту має робитися операція на мозок, щоб не пошкодити ту півкулю, що відповідає за мову.
У 95% правшів мову контролює ліва півкуля, у лівшів 70% - ліва, 15 - права і 15 - обидва.
"Дислексия
Одна из форм дислексии - это нарушение способности к чтению, не являющееся результатом умственной отсталости или физической травмы. Люди, страдающие дислексией, имеют нормальный интеллект; устная речь и ее понимание у них не нарушены. Трудности, с которыми они сталкиваются при чтении, принимают разные формы и могут быть обусловлены рядом различных причин. У одних причина нарушения носит по преимуществу зрительно-пространственный характер: они испытывают затруднения в восприятии слова как целого и не могут усвоить, как выглядят слова, - не могут, например, отличить «луг» от «гул». Другие неспособны уловить связь между буквосочетаниями и теми звуками, которые они отображают. Такие люди теряются, если их просят произнести незнакомое слово. Они могут узнать и правильно прочесть слово «сокол», например, но придут в замешательство при виде слова «колос»."
Як і якась рука є домінуюча в людини, так і око, але якщо жодна півкуля не контролює домінантність ока, то це затрудняє читання, тобто важко слідкувати за розташуванням букв і слів...це призводить до таких наслідків, які описані у цитаті про дислексію. Також на це можуть впливати анатомічні аномалії, які при житті неможливо оприділити.
це бцла одна стаття, там ще є продовження, але вже пізніше